Hello how does the equation above become the equation under??
ng som människor sparar. Antagandet vi gjorde tidigare - att konsumtio genheten (e) ligger mellan O och 1-innebär att sparbenägenheten (l-c)oo tt värde mellan O och 1. Det privata sparandet ökar i takt med den dispon msten, men med mindre än 1 krona för varje ytterligare krona som läggs till nibla inkomsten. mvikt måste investeringarna vara lika med sparandet. Om vi byter ut de parandet i ekvation (2.10) mot uttrycket ovan får vi: lösa för produktionen (Y) och få: 1-c1 on (2.12) är exakt densamma som ekvation (2.8). Det borde inte var skning. Detär samma jämviktsvillkor viundersöker,om än från ett an lternativa sätt att se jämvikten är användbart i många tillämpninga I den andra fokusrutan nedan uppmärksammas en sådan tillämpn var först med att lyfta fram och som ofta kallas sparparadoxen. US ansiella krisen, oron för en ekonomisk kris och de
Answer #1

SOLUTION: Here is the step wise solution for your answer,

\bar I = -c_0 + (1-c_1) * (Y-T) +(T-G) \\ \Rightarrow \bar I = -c_0 + (1-c_1) * Y- (1-c_1)*T) +(T-G) \\ \Rightarrow \bar I = -c_0 + (1-c_1) * Y- T+c_1T +T-G \\ \Rightarrow \bar I = -c_0 + (1-c_1) * Y+c_1T -G \\ \Rightarrow [c_0+ \bar I +G -c_1T]= (1-c_1) * Y \\ \Rightarrow Y= \frac{1}{1-c_1} [c_0+ \bar I +G -c_1T]\\